Rodzaje stosowanych opon
Opony pełne bez bieżnika (inaczej określane jako opony superelastyczne gładkie, masywy gładkie, opony czarne lub opony niebrudzące): charakteryzują się wysoką trwałością, składają się z obręczy pokrytej nakładką z twardej gumy, wyróżniają się tym, że nie ma możliwości przebicia opony superelastycznej, ponieważ w całości wykonana jest w gumy. Tego typu opony idealnie sprawdzają się na gładkich i twardych powierzchniach, ponieważ niezbyt dobrze amortyzuje wstrząsy. Jest to jednak najbardziej stabilny rodzaj opon, nie nadający się do zbyt szybkiej jazdy.
Opony pełne z bieżnikiem (opony superelastyczne z bieżnikiem, opony pełne z bieżnikiem, opony lane, opony niebrudzące, opony czarne).
Opony pneumatyczne (opony dętkowe), wyróżniają się konstrukcją pompowaną powietrzem, w której istotne jest zachowanie odpowiedniego ciśnienia opon, wyróżniają się wysokim komfortem jazdy oraz dobrą amortyzacją. Tego typu ogumienie znajduje zastosowanie w miejscach, gdzie występuje zagrożenie wybuchem, ponieważ opony pneumatyczne bardzo dobrze przewodzą ładunki antystatyczne. Niestety z uwagi na swoją konstrukcję oraz dętkę wypełnioną powietrzem, opony te są bardziej narażone na uszkodzenia oraz przebicie, w porównaniu do opon superelastycznych. W przypadku opon pneumatycznych wyróżnia się również 2 podtypy:
- Opony diagonalne posiadają dętkę i ochraniacz, ich zastosowanie możliwe jest również przy wózkach wysokiego składowania, z uwagi na niewielkie ryzyko przeciążenia,
- Opony radialne zamiast dętki i ochraniacza posiadają kołnierz uszczelniający, ich budowa zbliżona jest do budowy opon samochodowych, wyróżniają się większą żywotnością oraz trwałością niż opony diagonalne.